16 Ocak 2012 Pazartesi

Hayali arkadaşlarım

    Bir arkadaşlık başlıyacaksa hayatımda çocukların arkadaşlıkları gibi başlar.Karşımdaki insanda arkadaşlık parıltısı denen sihirli pelerini görür görmez yelkenlerim suya iner.İçimde ne varsa bir barajdan taşan sular gibi aktıkça akar.İkinci güne kalmaz benimle ilgili pek çok şeyi öğrenmişsinizdir zaten.Hatta nelere gözyaşlarımı feda ettiğimi bile.Bana gelince;karşımdaki kişide herşeyi görmüş müyümdür?Yooo o kadar sarhoşumdur ki yeni bir arkadaş sevinci ile ayıldığımda anca farkederim yaralarımı.Gerçekten ayılmam gerekir ama.Çünkü arkadaş sandıklarım yaralarken bile beni arkadaşa değil arkadaşlığa olan nerede ise batıl inancım ilk acılara hep bir bahane bulur,bir annenin düşen çocuğunun dizindeki yaraları üflemesi gibi kendimi sağaltmaya çalışırım arkadaşlık inancı ile.Sonra ....
     Sonra yolları ayırma vakti gelir.Oysa ayrılacak yol filan yoktur ortada.Aynı yolda yürüdüğümüzü  sandığım arkadaşım başka sokakların çocuğuymuş meğerse.Hayır bir de ayrılış konuşmaları yaparım kafamda.Gururlu,dimdik,yaralarıma rağmen hiç acı çekmemiş gibi.Kocaman bir yutkunma,kalp çarpıntısını bastırma ,gözlerinin içine bakarak konuşmaya başlamak için açılan ağız kala kalır öylece.Aaaaaa.Nereye gitti ?Ben daha ayırmadım yolumu.Söylemedim son sözümü derken...
     Yine annem okşar başımı.Süt ile taze ekmek kokusu göğsüne basar beni."Gitti mi hayali arkadaşın?"Uğurladın mı?"Meğer hiç olmamış olanlar.Hiç yaralanmamışım ben.Hepsi hayalmiş.Yine sevindirdi annem beni.Üzülecek birşey yokmuş.İnsanın gördüğü rüyalardan anıları olur mu?
      Kapı çalar,oynamaya çağırır hayata arkadaşlarım.En az yirmi yıldır yaptıkları gibi.Gerçek oyunlara.Kimi hasta olur doktorculuk oynar iyileştiririz,kiminin bebeği olur birlikte ninniler söyleriz.Kimine düğün yaparız.Kimine cenaze.Hiçbiri hayal değil.Hepsi gerçek.Gerçek gülme,ağlama,sevinç,keder ve ölüm.Dünyanın neresinde olursak olalım aynı mahallede buluşur ,aynı duvarın üstünden birlikte oturur ayaklarımızı sallarız.Hayali arkadaşlarımız ise karanlık sokaklarda yapayalnız dolaşmaktadırlar arkadaşsız ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder